تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
گونه های برجسته

داشتن گونه های برجسته در دوران لاغری

داشتن صورت پر و گونه های برجسته از معیارهای زیبایی چهره های جوان محسوب می شود و هر روز تبلیغات زیادی درباره محصولات زیبایی صورت می بینیم که ادعا می کنند می توانند صورت را تپل نشان دهند و معمولا افراد فرورفتگی گونه ها را نشانه پیری می دانند و در عکس های افراد زیبا صورت پر به همراه گونه های برجسته دیده می شود.

با این حال دیده شده است بسیاری از افراد همزمان با کاهش وزن، پوست صورت شل شده و گونه ها مانند قبل زیبا و پر نیستند. برخی از افراد برای داشتن گونه های برجسته به تزریق ژل و عمل های زیبایی روی می آورند در حالی که راه های طبیعی تری را می توانید امتحان کنید که ممکن است لزوما مورد تایید جامعه پزشکی نباشد ولی بسیاری از افراد معتقدند که موثر هستند.

صورت چاق

به جز عادات نادرست غذاخوردن، رژیم های فاقد چربی، پروتئین و مواد مغذی ضروری باعث می شود پوست زشت و گونه ها لاغر شوند. برای حفظ گونه های پر و تپل، زیر نظر مشاوره تغذیه رژیم بگیرید و وزن خود را کاهش دهید؛ چنین رژیمی استاندارد و متعادل است. غذاهایی مانند سیب، هویج، عسل، شیر، آجیل و چربی های سالم مثل تخم مرغ و شکلات تلخ را برای برنامه خود در نظر بگیرید.

در ادامه روش های طبیعی برای به دست آوردن گونه های برجسته، آوردیم:

  • آلوئه ورا

از جمله مواد مفید دیگر برای پوست، آلوئه ورا است. آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان های ویتامین E و C است. به همین دلیل بسیاری از مردم معتقدند که استفاده از آلوئه ورا روی گونه ها اثرضدپیری نیز دارد.

یک مقاله معتبر در ژونال Annals of Dermatology، نشان می دهد که زنانی که به مدت 90 روز، حدود یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مصرف کردند باعث شده است گونه های چاق داشته باشند. البته برخی از افراد ممکن است به آلوئه ورا حساسیت نشان دهد. برای این کار می توانید بطور متناوب هر روز صبح یک لیوان(250 سی سی) آب آلوئه را بنوشید.

  • سیب

سیب به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان ها است، برای داشتن صورت زیبا گزینه خوبی محسوب می شود. یکی از راه های استفاده از سیب برای بدست آوردن گونه های پر، ماسک سیب است. برای اینکار یک سیب را رنده کنید، ان را به مدت 20 دقیقه،  روی صورت خود بمالید و سپس با ملایمت آن را بشویید.

صورت چاق

  • گلاب و گلیسیرین

گلاب و گلیسیرین، با یکدیگر به نسبت مساوی ترکیب کنید و آن را هر شب بر روی گونه های خود بمالید و سپس اجازه دهید تا صبح بر روی صورتتان بماند و صبح، نیز صورت خود را با آب گرم بشویید. این ترکیب با تقویت پوست، آن را هیدراته نگه می دارد.

  • عسل

عسل از جمله موادی است که خاصیت زیادی برای بدن دارد. عسل به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریایی و آب رسانی به جوان سازی صورت و گونه ها کمک می کند. مصرف روزانه عسل برای زیبایی صورت مفید است.

  • شیر

شیر به علت داشتن آب، آمینواسید، کلسیم، ویتامینA, D, B12  به سلامت و زیبایی پوست کمک می کند. بنابراین لازم است به طور مرتب آن را مصرف کنید.

  • روغن زیتون

از قدیمی ترین روش برای چاقی صورت شناخته شده است. روغن زیتون ماده ای است، که باعث سلامت و برجستگی گونه ها می شود.  هم چنین طراوت و نرمی را به پوست تان هدیه می دهد. مصرف روغن زیتون به هر دو روش خوراکی و مالیدن به پوست صورت ، نتیجه مورد نظرتان را می دهد.

  • آووکادو

از میوه های مقوی برای زیبایی صورت، آووکادو می باشد که به پر شدن گونه ها کمک می کند. آووکادو حاوی مقادیر زیاد کالری، چربی، مواد مغذی و ویتامین است. این میوه را با افزودن به وعده های غذایی خود می توانید مصرف کنید.

  • کره

یکی از بهترین موادغذایی برای چاقی صورت، کره است. ترکیب کره با شکر و ماساژ صورت با آن، روش عالی برای نرم کردن پوست و پوشش گوشت اضافی صورت با ایجاد لایه اضافی، است.

برخی عادت های غذایی نادرست، موجب می شود گونه های صورت لاغر و کوچک شوند. به طور مثال:

  • سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی علاوه بر اینکه برای سلامتی می تواند آسیب زا باشد بلکه موجب می شود رنگ پوست تیره گردد و منجربه زشتی و افتادگی گونه های صورت شود.
  • استفاده از غذاهایی که سرشار از زردچوبه هستند می تواند پوست را خشک و شل کند.

سعی کنید عادات صحیح را جایگزین عادات نادرست کنید، مواردی مانند:

  • از روغن زیتون در غذاهای خود استفاده کنید تا گونه‌های روشن‌تری داشته باشید.
  • از غذاهای حاوی زردچوبه پرهیز کنید.
  • از غذاهایی مانند پاستا، بادام و بادام هندی در رژیم غذایی روزانه‌ی خود استفاده کنید.
  • روزانه به مقدار کافی آب بنوشید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید بهره ببرید.

برای اینکه مطمئن شوید عادات غذایی نادرست ندارید که تناسب اندام و زیبایی پوست تان را خراب کند، بهتر است هر چند وقت، یک بار، عادات خود را مورد بازنگری قرار دهید و تحت نظر بهترین متخصص تغذیه، از آخرین دستورات و راهنمایی ها برای داشتن اندام سالم و متناسب و صورت شفاف و درخشان، بهره مند شوید.

مطالب مرتبط
2 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =