تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
مشاوره تغذیه

بهترین مشاوره تغذیه در پاسدران

درگیر شدن در شغلی که متناسب با تقاضای اقتصادی و اجتماعی باشد و هم چنین الهام بخش و مورد علاقه فرد باشد کاری دشوار است. در عصر حاضر به دلیل تغییر در مصرف گرایی، عادت های هزینه ای مردم عوض شده است؛ به طوری که بیشتر افراد بر هزینه های ضروری متمرکز شده اند. این امر منجر به تجدید ساختار در بسیاری از صنایع و بازار کار شده است و پیامدهایی مانند کم تحرکی، مصرف خودسرانه داروها، خوردن غذاهای فست فود و مواد غذایی فرآوری شده را به دنبال داشته است. از سوی دیگر نگرانی های بهداشتی بدون توجه به ابزارها و هزینه های مالی همچنان در کانون توجه است، چنین امری باعث شده که ذهنیت عمومی درباره مراقبت های بهداشتی به جای درمان فقط به یکی از موارد پیشگیری و مدیریت تبدیل شود. مشاوران تغذیه هم نیاز عمومی جامعه به سلامت را برطرف می کنند و هم موجب ارتقای سلامت در جامعه می شوند. هم چنین ادارات بهداشت عمومی، افرادی را که شغل مشاوره تغذیه را انتخاب می کنند، سرمایه ای بزرگ برای جامعه می دانند. چنانچه اگر شما علاقمند هستید به عنوان مشاوره سلامتی به افراد خدمت کنید، گزینه شغلی ایده آل شما، مشاوره تغذیه است.

  • اما برای مشاوره تغذیه و داشتن برنامه غذایی مناسب به کدام مشاوره مراجعه کنیم؟
  • بهترین مشاوره تغذیه چه کسی است؟
  • مشاوره تغذیه چه رژیم های غذایی ارائه می کند؟
  • چه کسانی باید به بهترین مشاوره تغذیه مراجعه کنند؟

اگر شما هم دوست دارید یک مشاوره تغذیه خوب به شما برنامه غذایی دهد و در انتخاب مشاوره تغذیه موفق عمل کنید این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه شوید.

تماس-با-دکتر-مدعی-نما

مشاوره تغذیه کیست؟

به طور کلی مشاوران تغذیه، در چگونگی تاثیر عناصر سازنده مواد غذایی مختلف بر روی فیزیولوژی و رفاه مردم آگاه هستند. آنها به دیگران کمک می کنند، تا هم عادات غذایی بهتری در مصرف غذا برای سلامتی مطلوب خود داشته باشند و هم  تمایزهای فردی را در  انتخاب سبک غذایی خود در نظر بگیرند که ممکن است از فردی به فرد  دیگر متفاوت باشد. مشاوران تغذیه، برنامه های غذایی افراد را بهبود می بخشند تا از این طریق متابولیسم سالم، پاسخ ایمنی خوب و وضع بدن را ارتقا دهند.

در واقع مشاوران رژیم تغذیه در زمینه های زیر فعالیت دارند:

  •  بحث در تغذیه و آداب غذایی فعلی مراجعه کنندگان
  •  آموزش به مراجعه کنندگان در مورد اهمیت غذاهای خاص و مواد مغذی
  • مطالعه تاریخچه سلامتی هر شخص برای مشخص کردن نیازهای غذایی خاص او
  • تدریس مباحث سلامتی درارتباط با برنامه های غذایی افراد جهت ارتقای تندرستی آنها
  •  ارائه ماژول ها آموزشی و مطالب آموزشی برای عموم و افزایش آگاهی در مورد انتخاب مواد غذایی
  •  همکاری با مدارس و مراکز اجتماعی برای تامین مواد غذایی متعادل برای کودکان و شرکت کنندگان در برنامه
  • درک نیازهای تغذیه ای و ارتقا در فهم عملکرد بدنی
بنر-معرفی-دکتر-مدعی-نما

مشخصات و ویژگی های رفتاری

کسی که به عنوان یک مشاوره تغذیه و بهداشت عمومی زندگی و کار می کند باید ویژگی های اخلاقی مشخصی برای موفق شدن در کارش داشته باشد، این مهارت ها عبارتند از:

روابط بین فردی

مشاوره تغذیه در مراکز درمانی با کارمندان مختلفی سروکار خواهد داشت و باید بتواند در این زمینه ها با تخصص های مختلف ارتباط برقرار کند؛ همچنین باید بتواند به طور فردی یا گروهی با مراجعه کنندگان ارتباط برقرار کند. بنابراین ضرورت دارد توانایی برقراری ارتباط با شخصیت های متنوع را داشته باشد و کار کردن با سایر متخصصان و مراقبت های بهداشتی، سبب می شود جهت کمک به بیماران و مردم با عادات غذایی مختلفی دارد که شرایط و محدودیت های زندگی خاصی دارند، اقدامات مشترک مناسبی به کار گرفته شود.

مهارت شنیداری خوب

مشاوره تغذیه، هنگام کار با مردم باید شنونده فعالی باشد و اطلاعات داستانی که شخص برای او می گوید را به طور کامل درک کند تا بتواند نیازهای آنها را بهتر بشناسد و برنامه ای را تدوین کند.

 مهارت های تدریس اخلاق

بخش عمده ای از تبدیل شدن به مشاوره تغذیه متمرکز بر ارانه نکات آموزشی درست است. حال افرادی که عادت های غذایی بسیار خوبی دارند، یا کودکانی که انتخابات غذایی ناسالمی داشته باشند. بنابراین مشاوره تغذیه هنگام اموزش باید راه هایی را انتخاب کند که برای همه جذاب و اموزنده باشد.

دانش فیزیولوژی

یک مشاوره تغذیه نه تنها باید اجزای تغذیه ای را به طور کامل بشناسد، بلکه باید از چگونگی تاثیر انها بر عملکرد بدن نیز مطلع باشد، چنین چیزی این امکان را به او می دهد برنامه های مناسبی را براساس شرایط موجود یا حتی سطح فعالیت افراد جامعه طراحی و پیاده سازی کند.

ماهیت کار مشاوران تغذیه

مشاوران تغذیه در بخش بهداشت عمومی، ممکن است در چندین مکان کار کنند. بسیاری از افراد علاوه بر کار کردن در بیمارستانها جهت تهیه برنامه های غذایی، برای بهبودی و سلامت هم استخدام شوند.

باید گفت مشاوران تغذیه، قادر هستند خدمات مختلفی را در جامعه ارائه دهند، به عنوان مثال در مراکز مراقبت های طولانی مدت و ارائه دهندگان خدمات مراقبت در خانه، معمولا از مشاوران تغذیه استفاده می کنند، تا نه تنها برنامه های غذایی برای مراجعه کنندگان طراحی کنند بلکه از آنها برای توانمندسازی بهتر مراجعه کنندگان به بیمارستانها و مراکز درمانی استفاده می شود .

حتی در مراکز دولتی، سازمانهای غیرانتفاعی و سایر برنامه های عمومی کودکان می توانند در ایجاد برنامه غذایی یا اموزش عادات غذایی به کودکان، کمک کنند.

این کارها و فعالیت های یک مشاوره تغذیه می تواند در محیط کلاس اتفاق نیفتد یا در محیط کلاس باشد یا ممکن است به عنوان بخشی از یک جلسه سخنرانی ویژه انجام شود.

علاوه بر موارد گفته شده، کلینیک های مراقبت های بهداشتی فوری، می توانند از مشاوران تغذیه برای کمک به بیمارانی استفاده کنند که به دلیل یک بیماری مزمن دارای محدودیت هایی در رژیم غذایی هستند یا برای کاهش مشکلات سلامتی و درمانی، نیاز به کمک دارند.

اگر چه اکثر مردم اهمیت عادات مناسب تناسب اندام و تغذیه را درک می کنند، ولی بسیاری از آنها تحقق این موارد را به تنهایی دشوار می دانند.

مشاوران تناسب اندام و تغذیه جهت کمک به افراد و دست یابی به یک سبک زندگی سالم، توصیه های عملی، برنامه های متنوع و مناسب برای تناسب اندام و راهکارهای تغذیه ای ارائه می دهند.

مشاوران تناسب اندام و تغذیه به خوبی می توانند با مراجعه کنندگان در هر سنی زمینه های اجتماعی و هر سطح از آمادگی های جسمانی کار مکنند.

شرح وظایف مشاوران تغذیه و تناسب اندام شامل چندین وظیفه اصلی است:.

وظایف کاری یک مشاوره تغذیه

مشاوران تغذیه و تناسب اندام ممکن است هنگام کمک به مشتری یا مریض شان، اصول تناسب اندام و تغذیه را با هم ترکیب کنند؛ به عنوان مثال مشاوره، برای بخش تغذیه، عادات غذایی فعلی مریض یا مشتری و اهداف سلامتی مراجعه کننده را مانند کاهش وزن، درمان بیماری، جلوگیری از مشکلات بهداشتی در آینده را بررسی می کند، سپس یک برنامه غذایی  را تنظیم می کند و سپس به او، تغذیه مناسب و انتخاب غذاهایی که به درمان و پیشگیری از برخی از بیماری ها  و شرایطی که به مشتری کمک می کند، آموزش می دهد.

در سمت تناسب اندام مشاوره تغذیه، می تواند یک برنامه تمرین، ایجاد کند که براساس نیاز مراجعه کننده طراحی می شود که در آن  انعطاف پذیری با سلامت کلی بدن ترکیب می کند. مشاوره هم چنین به مراجعه کننده یاد می دهد چه غذایی را قبل و بعد از تمرین بخورد.

ارزیابی سلامتی مراجعه کنندگان

یک مشاوره تغذیه بهداشت طبیعی در ابتدا ارزیابی جامعی از مراجعه کنندگان خود را انجام می دهد. این ممکن است شامل شرح حال، ارزیابی روش های غذایی مراجعه کنندگان و مشتریانش مانند آزمایش ادرار، آزمایش های کامل خون، PH بزاق برای تجزیه و تحلیل متعادل برای اقدامات مناسب رژیم برای قلیایی یا اسیدی بودن رژیم غذایی هر فرد در نظر گرفته می شود.

این آزمایش ها به مشاوران تغذیه کمک می کند که متوجه شوند چه اصلاحاتی را لازم است در رژیم غذایی فرد، لحاظ کنند تا به یک رژیم غذایی متعادل منجر شود.

اصلاح سبک زندگی

یک مشاوره تغذیه وظایف و نقش های زیادی دارد از جمله:

آموزش دادن به مراجعه کننده ها در مورد بهداشت طبیعی و تغذیه

مشاوره دادن درباره اصلاح سبک زندگی و بهبود سلامتی کلی

توصیه کردن درباره پرهیز از مصرف غذاهای فراوری شده یا غذاهای دارای قند زیاد

راهنمایی کردن افراد به مصرف غذاهای ارگانیک تولید کننده یا غذاهای کامل و فراوری نشده با هدف کاهش کلسترول، کاهش سطح گلوکز خون و افزایش انرژی کلی

تدوین برنامه مراقبت از سلامتی

یک مشاوره تغذیه برای هر مراجعه کننده اش، یک برنامه مراقبت شخصی تهیه می کند که ممکن است شامل تمرینات بدنی از جمله یوگا، طب سوزنی، ماساژ، مدیتیشن و رژیم های غذایی باشد که به بهبود کلی رفاه مشتری کمک می کند.

برخلاف روش های سنتی پزشکی، مشاوره تغذیه برای بهبود کلی سلامتی کلی مراجعه کنندگانش فقط به داروها اعتماد نمی کند زیرا در بسیاری از موارد دیده شده است لازم است برای  بهبود سلامتی هر فرد، لازم باشد مکمل ها یا گیاهان  دارویی خاصی تجویز شود.

همه این موارد به همراه توصیه های رژیم غذایی سالم و سایر اقدامات برای بهبود رفاه کامل مراجعه کننده اش برای بازگشت سلامتی کامل، صورت می گیرد.

متخصصان تغذیه مجاز

متخصصان تغذیه یا متخصصان تغذیه بالینی، همان متخصصان بسیار واجد شرایطی هستند که رژیم های غذایی برای بیماران را براساس چگونگی تاثیر مواد غذایی از نظر بیوشیمیایی در بدن تنظیم می کنند. آنها ممکن است مشکلات گوارشی مشکلات متابولیسمی، عملکرد ایمنی بدن، نحوه پاسخ مغز به برخی مواد شیمیایی را و این که محصولات فرعی چگونه به  سلامت بیماران آسیب می رسانند را در نظر بگیرند. آنها هنگام تعریف و طراحی یک رژیم غذایی، نیازهای عمومی و روانی  افراد را در نظر می گیرند. این به این دلیل است که هر یک از بیماران آنها یک نگرانی بهداشتی دارند که می تواند بر آنچه که مصرف کنند تاثیر بگذارد. مشاغل موجود در  حوزه تغذیه انسان، می تواند بسیار سودمند باشد اگر علاقمند به کمک به مردم هستید.

عکس وظایف کاری مشاوران تغذیه

انواع مشاوران تغذیه

افرادی که در زمینه مشاوره تغذیه فعالیت می کنند از دامنه تنوع شغلی برخوردارند و می توانند در زمینه های گسترده ای به ارائه خدمت در حوزه تغذیه و رژیم غذایی بپردازند.

مشاوره مدیریت وزن

مشاوره مدیریت وزن، شغل موردنیاز اسپاهای سلامتی برنامه های مدیریت وزن، بیمارستان ها و مراکز ورزشی محسوب می شود. در چنین مراکزی مشاوران مدیریت وزن، که بر کاهش وزن متمرکز هستند را استخدام می کنند تا به ان دسته از افرادی که برای کاهش وزن مراجعه می کنند کمک کنند تا یک رویکرد احساسی و جسمی سالمتری نسبت  به غذا داشته باشد و به آنها دستورات بسیار عالی را توصیه کند و به کمک برخی امکانات، به افراد مبتلا به اختلالات خوردن کمک کنند.

مشاوران یا متخصصان تغذیه ورزشی

زمینه کاری بعدی متخصص یا مشاوره تغذیه ورزشی است. این گونه افراد در مورد موضوعات مرتبط با ورزش با مشتریان در یک سالن بدنسازی یا مرکز تناسب اندام  کار می کنند. متخصصان یا مشاوران تغذیه ورزشی هم در برخی مراکز توانبخشی تقاضاهای زیادی دارند بنابراین می توانند با روش ها یا تکنیک های تغذیه ای، از فیزیوتراپی و کار درمانی مردم را حمایت کنند. برخی از متخصصین تغذیه ورزشی هم چنین به عنوان مشاوره مستقل کار می کنند و خدمات خودشان را به تک تک ورزشکاران طرفدار، اماتور و ورزشکاران دبیرستانی می توانند ارائه دهند و می توانند خیلی به آنها کمک کنند.

 مشاورین آب گرم

اگر چه برخی از افراد با شنیدن کلمه آب گرم فقط ماساژ و ارامش را  به یاد می آورند. اما این عقب نشینی ها و این موردی که در مورد آن می خواهیم صحبت کنیم چیزهای بیشتری را  مدنظر ماست. مراکز اسپا و تناسب اندام خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند، از این رو با دریافت گواهینامه متخصص تغذیه می توانید بخش جدایی ناپذیر هر محیط اب گرمی باشید و وظایفی را بر عهده بگیرید که شامل ارائه مشاوره در مورد برنامه ریزی غذا، کمک به سفارش غذا و ایجاد کارگاه های اموزشی است.

مشاوره تغذیه شرکت ها

مورد بعدی است که شرکت ها متوجه شده اند که کارمندان سالم بهره وری و همکاری بیشتری دارند. این امر منجر به گام های بلندی رو به جلو در اجرای برنامه های بهداشت و سلامت کمک کارمندان شده است.

شرکت های بزرگتر، متخصصین تغذیه را به صورت پیمانی و یا تمام وقت استخدام می کنند تا برای انجام وظایفی مانند مشاوره با کارمندان به طور جداگانه، برگزاری کارگاه های اموزشی در مورد استراتژی های بهداشتی بهتر، ایجاد گزینه های وعده های غذایی برای غذاخوری های کارمندان و هدایت عادات غذایی سالم بهره ببرند و از این طریق برای سلامت و رفاه کلی کارمندان خود، یک گام جلوتر می برند.

مربی تغذیه سالم

مورد بعدی مربی تغذیه سالم است. علاقه به غذاهای بهتر یا آشپزی های سالم منجر شده است و کلاس های مرتبط با این موضوع رونق بگیرند. در هر مرکزی کلاس ها در مورد همه چیز از غذا خوردن بدون غلات گرفته تا مهارت های آشپزی برای بچه ها برگزار می شود. مشاوران مجاز تغذیه، هم چنین این فرصت را دارند که به صورت مستقل کار کنند و در عین حال با تدریس در مکانهای مختلف از جمله مدارس، فروشگاه های ظروف آشپزخانه، بازارهای کشاورزی و حتی در مهمانی های خانه برای مشتریان خصوصی زندگی کاملی را برای آنها تامین کنند.

مشاوران تغذیه چند مشغله ای

هر چند برخی از مشاوران تغذیه ترجیح می دهند برخی از این مشاغل را با هم ترکیب کنند و منجر به مجموعه ای از کارهای گسترده تری باشند. به عنوان مثال ممکن است چند مشتری از شرکت های مختلف داشته باشید که درخواست کارگاه داشته باشند و یا تمام وقت می توانید هم در مراکز تناسب اندام کار کنید و هم بصورت مشترک در شرکت ها و موسساتی که نیاز به مشاورین و توصیه های غذایی لازم دارند.

حتما به خوبی درک کردید که تحصیل در زمینه تغذیه فقط راهی برای یادگیری در مورد مباحث تغذیه نیست، بلکه که کلیدی است که می تواند درهای دیگری را ممکن است متوجه شوید به رویتان باز کند.

انواع مشاوران تغذیه کدامند؟

برای چه باید به مشاوره تغذیه مراجعه کنیم؟

 رژیم غذایی سالم یکی از ارکان اصلی یک زندگی سالم است، تغذیه سالم و مصرف مواد غذایی مقوی و بدون ضرر می تواند سلامت جسم و روان افراد را تامین کند. زمانی که صحبت از مشاوره تغذیه به میان می آید افراد ذهن شان به انواع رژیم های لاغری و چاقی معطوف می شود. در حالی که واقعیت حاکی از مواردی فراتر از این ها است. در واقع دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند افراد نیاز را احساس کنند که باید به یک مشاوره خوب تغذیه مراجعه کنند. از این رو بسیاری از افراد این روزها به بهترین مشاورین تغذیه در نقاط مختلف تهران مراجعه می کنند تا بتوانند در کنار لایف استایل و سبک زندگی خوب و سالم، سلامتی جسمی و زیبایی اندام را نیز بهمراه داشته باشند.در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد: برای چه باید به مشاوره تغذیه مراجعه کنیم؟ با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

دلایل ضروری مراجعه به مشاوره تغذیه

چنانچه هر یک از موارد زیر را در خود مشاهده کردید باید به یک مشاوره تغذیه مراجعه کنید و از راهنمایی ها و مشاوره های وی بهره مند شوند:

دریافت انواع رژیم های مناسب برای لاغری (کاهش وزن) یا چاقی (افزایش وزن)
حساسیت به برخی از مواد غذایی که باعث می شود شما دچار حالات و نیز شرایط غیر طبیعی شوید
در مواردی که نمی توانید روند طبیعی اجابت مزاج داشته باشید. برای مثال اگر دچار یبوست می شوید، روده شما فعالیت طبیعی ندارد یا با خوردن غذاهای ادویه دار یا تند احساس سوزش در معده می کنید احتمال می رود به گاستریت مبتلا هستید و باید این مساله را با یک مشاوره تغذیه در میان بگذارید.
در مواردی که استفاده از لبنیات باعث می شود به دل درد و یا دل پیچه مبتلا شوید بهتر است که به مشاوره تغذیه مراجعه کنید
در مواردی که دچار سوزش معده یا رفلاکس معده می شوید؛ افرادی که دچار سوزش معده و رفلاکس می شوند زمانی که به مشاوره تغذیه مراجعه می کنند با دریافت یک سری رژیم های غذایی سالم و مناسب می توانند میزان و تعداد دفعات بروز این عارضه را به کمترین حد ممکن برسانند
تغییرات غیر قابل توجیه و غیر عادی در وضعیت سطح اشتها: برخی از افراد به دلایل مختلف دچار کاهش یا افزایش اشتها می شوند. به طوری که نشانگر بروز تغییرات جدی در بدن شان است. در این موارد باید پزشک متخصص وضعیت بدنی شما را از طریق آزمایشات مختلفی که انجام می دهید مورد بررسی قرار دهد
دوران بارداری: دوران بارداری از مهم ترین دوران هایی است که هر زنی پشت سر می گذارد. در طول مدت بارداری بهتر است که زنان تحت بررسی ها و نظارت یک مشاوره تغذیه خوب باشند و برای بهبود روند بارداری و آمادگی برای دوران زایمان از رژیم های غذایی مناسبی که از سوی مشاوران تغذیه ارائه می کنند پیروی کنند

اصلاح-سبک-زندگی

چه کسانی باید به بهترین مشاوره تغذیه مراجعه کنند؟

گاها تصور می شود که افراد عادی با شرایط جسمانی طبیعی به مشاورین و متخصصین تغذیه مراجعه می کنند، درحالی که این گونه نیست و تصور اشتباهی است بلکه برخی از افراد با شرایط جسمانی خاص نیز از مراجعین اصلی مشاوران تغذیه هستند.
برای مثال:

  • بیمارانی که دیابت دارند و باید از رژیم غذایی مخصوص افراد دیابتی پیروی کنند.
  • بیمارانی که به مشکلات قلبی و عروقی دچار هستند.
  • بیماران کلیوی
  • بیماران سرطانی
  • بیمارانی که به مشکلات گوارشی مبتلا هستند؛ واقعیت این است که این بیماران علاوه بر این که روند درمان بیماری های خودشان را طی می کنند با کمک گرفتن از بهترین مشاوره تغذیه می توانند برنامه ریزی های لازم را داشته باشند و با رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی می تواند روند بهبودی را جلو بیاندازد.

بهترین مشاوره تغذیه چه اقداماتی انجام می دهد؟

مهم ترین کارهایی که از سوی مشاوران تغذیه انجام می شود شامل موارد زیر می شود:

  • بررسی و ارزیابی وضعیت جسمانی مراجعین با توجه به ظاهر بدنی آن ها و نیز آزمایشات ضروری که باید آن ها انجام دهند.
  • طراحی برنامه غذایی متناسب با شرایط جسمانی هر فردی برای دست یابی به انواع اهداف بهداشتی و تغذیه ای.
  • آگاهی بخشی به افراد در جهت آشنایی با انواع مواد غذایی مناسب و غیر مناسب با توجه به شرایطی که دارند و اهدافی دنبال می کنند؛ بسیاری از افراد علیرغم این که امکانات مالی خوبی دارند اما آگاهی کافی را در زمینه چگونگی و کیفیت و کمیت استفاده از انواع مواد غذایی مفید و مغذی را ندارند. از این رو باید از یک متخصص تغذیه خوب راهنمایی بگیرند.
  • نظارت و حمایت های پزشکی در تمام دورانی که افراد تحت یک رژیم خاصی زندگی می کنند.
  • ارائه بهترین رژیم های لاغری و چاقی به افرادی که به آنان مراجعه می کنند.
  • راهنمایی و ارائه مشاوره های دلسوزانه به افرادی که نیازمند مشاوره هستند.
  • ایجاد انگیزه و حمایت های تخصصی از کسانی که می خواهند در مسیر رژیم های خاصی قدم بگذارند و باید قدمی استوار داشته باشند.
  • ارائه بهترین راهکار و نیز بهترین سبک زندگی به افراد.

بهترین مشاوره تغذیه و انواع رژیم های غذایی

زمانی که شما به بهترین مشاوره تغذیه مراجعه می کنید وی می تواند با توجه به دانشی که دارد بهترین و نوین ترین رژیم های غذایی را که با شرایط جسمانی شما تناسب دارد ارائه کند.

انواع رژیم های ارائه شده توسط بهترین مشاوره تغذیه

دکتر سپیده مدعی نما، مشاوره در زمینه های انواع رژیم های غذایی و رژیم درمانی بزرگسالان، در ویدیوی مقابل، انواع رژیم های درمانی را شرح می دهد:

انواع رژیم های درمانی

  • رژیم های مربوط به لاغری و رژیم غذایی کاهش وزن
  • رژیم های مربوط به چاقی و افزایش وزن و تناسب اندام
  • رژیم کتوژنیک
  • رژیم مخصوص زنان و لاغری بعد از زایمان
  • رژیم های غذایی مخصوص افرادی که می خواهند وزن شان را تثبیت کنند.
  • رژیم های غذایی مخصوص به افراد بیمار دیابتی
  • رژیم غذایی مخصوص افرادی که پوکی استخوان دارند.
  • رژیم غذایی مخصوص میانسال یا زنان و مردان کهنسال 
  • رژیم های غذایی مخصوص کودکان در سنین خاص
  • رژیم های غذایی برای زنانی که شیردهی انجام می دهند.
  • ارائه رژیم برای ورزشکاران
  • ارائه رژیم به افرادی که آلرژی دارند و باید این آلرژی ها کنترل شود.
  • ارائه رژیم به افرادی که فشار خون بالایی دارند.
  • رژیم غذایی برای درمان بیماری های گوارشی، بیماری های قلبی و عروقی
  • رژیم غذایی بیماران آسمی
  • رژیم غذایی قبل از اقدام به بارداری

شرایط ضروری برای مراجعه به یک مشاوره تغذیه خوب

زمانی که هر یک از علائم زیر را در خود یا هر یک از اطرافیان خود مشاهده کردید باید فورا به مشاوره تغذیه مراجعه کنید:

  • رفلکس معده
  • سوزش سر معده
  • بی انضباطی در مکانیسم دستگاه گوارشی؛ در واقع اجابت مزاج بسیار اهمیت دارد و اگر نمی توانید به طور عادی این فعالیت گوارشی را داشته باشید حتما به یک مشاوره تغذیه توانمند مراجعه کنید.
  • دل درد شدید و غیر طبیعی در هنگام مصرف برخی از مواد غذایی مثل لبنیات؛ کسانی که بعد از مصرف لبنیات شکم درد می گیرند با مراجعه به مشاور تغذیه می توانند بهترین برنامه غذایی را دریافت کنند.
  • لاغری بیش از حد علیرغم تلاش های متعدد در جهت افزایش وزن نیز از دیگر نشانه هایی است که شما را به مراجعه به بهترین مشاورین تغذیه نیازمند می کند.
  • چاقی بیش از حد علیرغم تلاش های بی ثمر در جهت کاهش وزن

در تمامی بخش هایی که در این مقاله تدارک دیده ایم تلاش مان بر این بود که بتوانیم مهم ترین موضوعاتی که در زمینه انتخاب بهترین مشاوره تغذیه و دریافت رژیم غذایی سالم وجود دارد را در اختیارتان قرار دهیم. امیداوریم که بتوانید در انتخاب بهترین مشاوره تغذیه به خوبی عمل کنید و نهایتا با تکیه بر مهارتی که پزشک دارد بهترین نتایج را در پایان روند درمان شاهد باشید.

سوالات متداول

آیا می توان در یک ماه به طور سریع وزن کم کرد و لاغر شد؟

معمولا کاهش وزن سریع در مدت زمان کم، دور از انتظار نیست و می توان به کمک برخی از روش ها به چنین چیزی رسید، ولی به شدت آسیب های جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند.
بهتر است برای کاهش وزن صبور بود، با این کار علاوه بر کاهش وزن، از افتادگی پوست و ریزش مو جلوگیری می کنید.

هزینه هر دوره مشاوره تغذیه چقدر است؟

معمولا هز ینه اولیه هر دوره ثابت است ولی بسته به مشکلات سلامتی و تعداد جلسات و نوع روش درمان هزینه جلسات متغیر تغییر می کند. با این حال برای کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت خود می توانید از مشاوره آنلاین استفاده کنید که آدرس آن را در قسمت بالایی همین صفحه پیدا می کنید

از کجا بفهمیم رژیم غذایی که داریم سالم است؟

رژیم غذایی سالم، همه مواد مغذی مورد نیاز بدن را شامل می شود و متنوع است. چنین رژیمی به طور متعادل همه گروه های غذایی دربرمی گیرد.

مطالب مرتبط
10 Responses
  1. سلام خانم دکتر.وقتتون بخیر.ممنون میشم یک رژیم غذایی تضمینی برای دختر دار شدن قبل از بارداری بهم معرفی کنید. ممنون

  2. به نظرتان آیا خوردن چای سیاه، حدود هفت الی هشت استکان در روز، باعث میشه املاح بدن دفع شود؟

    1. سلام
      چاقی شکم علاوه بر اینکه تناسب اندام را بر هم می ریزد، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و کبد چرب را زیاد می کند. در این سایت مقالات مرتبط را می توانید پیدا کنید. با این حال برخی از راه کارهای ساده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
      – مصرف قند های ساده شکر ، شیرینی ، شکلات را قطع کنید .
      – مصرف نان ، برنج ، ماکارونی و سیب زمینی را محدود کنید و مصرف پروتئین انواع گوشت های سفید ، تخم مرغ را زیاد کنید.
      – مصرف سالاد ها و فیبر به رژیم غذایی شما کمک می کند.
      – نیم ساعت پیاده روی برای آب شدن چربی های شکم مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =