تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
پیاده روی برای لاغری

لاغری با پیاده روی امکان پذیر است؟!

لاغری با پیاده روی در برخی مواقع امکان پذیر است. پیادروی یکی از آسان‌ترین و بهترین فعالیت بدنی برای کاهش وزن است. زیرا در دسترس همگان بوده و به تجهیزات خاص نیاز ندارد. بنابراین تمام افرادی که با معضل چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از این فعالیت بدنی کمک گرفته و از مزایایی آن بهره مند شوند. در این مقاله به  بررسی تاثیرات پیاده روی در لاغری و سلامت بدن می‌پردازیم.

لاغری-با-پیاده-روی

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند؟

پیاده‌روی معمولاً به کاهش وزن در قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کند، اما تأثیر آن بستگی به شدت و مدت زمان فعالیت دارد. اگرچه پیاده‌روی یک فعالیت هوازی جامع است که به سوزاندن چربی‌ها در سراسر بدن کمک می‌کند، اما اغلب تأثیر آن بر لاغری و کاهش وزن، بیشتر در قسمت‌های پایینی بدن، مانند پاها، باسن و ساق‌ها ملموس‌تر است. زیرا در هنگام پیاده روی بیشتر از عضلات پایینی بدن استفاده می‌شود. با این حال، با ترکیب پیاده‌روی با تمرینات تقویتی و تعادلی، می‌توانید به تقویت و لاغری قسمت‌های بالای بدن نیز بپردازید.

بیشتر بخوایند: رژیم‌های غذایی کاهش وزن و لاغری

عضلات باسن یکی از قوی‌ترین عضلات بدن است که وظیفه‌ی پایداری بدن را بر عهده داشته و به ایستادن کمک می‌کند.  پیاده روی با سرعت زیاد عضلات باسن را تحت تاثیر قرار داده و موجب لاغری و فرم دهی در این ناحیه می‌شود. همچنین در پیاده روی سریع در سطح شیب دارد عضلات ساق پا کشیده می‌شود.

لاغری شکم با پیاده روی

پیاده‌روی می‌تواند به لاغری شکم کمک کند، اما برای داشتن شکم لاغر و تخت، تنها انجام پیاده‌روی کافی نیست و نیاز به ترکیب آن با تمرینات مخصوص شکم و رژیم غذایی سالم است. با این حال، پیاده‌روی به صورت منظم و مداوم می‌تواند به سوزاندن چربی‌های موجود در منطقه شکم کمک کند و باعث تقویت عضلات شکمی شود. 

متناسب با سرعت پیاده‌ روی فعالیت قلب نیز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه تمام اندام‌های بدن را تحت تاثیر قرا می‌دهد. همچنین، پیاده‌روی باعث افزایش سوزاندن کالری در سراسر بدن می‌شود که می‌تواند به کاهش وزن کلی و لاغری شکم کمک کند. بهترین نتیجه لاغری را می توان از  ترکیب پیاده‌روی با تمرینات تقویتی و تمرینات مخصوص شکم به دست آورد.

بیشتر بخوانید: نوشیدن آب و تاثیر آن در لاغری

بهترین زمان پیاده‌روی برای لاغری

بهترین زمان برای انجام پیاده‌روی به منظور لاغر شدن، زمانی است که متناسب با سبک زندگی و روزمره شما باشد و موجب ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت ورزشی شود. این زمان ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند صبح زود یا عصرها فعالیت ورزشی خود را انجام دهند. زمان پیاده‌روی صبح زود ممکن است باعث افزایش انرژی و آرامش روحی شما در طول روز شود، در حالی که پیاده‌روی در عصرها ممکن است باعث شارژ مجدد انرژی شده و در عین حال موجب کاهش فشار و استرس روزانه می‌شود. زمانی را برای پیاده‌روی انتخاب کنید که به شما امکان ادامه فعالیت ورزشی را بدهد و از برنامه‌های تمرینی خود پیروی کنید.

مزایا پیاده روی در صبح‌ها برای لاغری

پیاده‌روی در صبح‌ها برای لاغری دارای مزایای بسیاری است، این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

 شارژ انرژی: پیاده‌روی در صبح به شما انرژی و آرامش می‌دهد و شما را برای شروع روز با قدرت بیشتر آماده می‌کند.

فعالیت قبل از پر شدن معده: پیاده‌روی در صبح و بدون صرف وعده غذایی ، می‌تواند باعث سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده در بدن شود. 

تنظیم میزان قند خون: فعالیت ورزشی در صبح می‌تواند به تنظیم میزان قند خون کمک کند و در نتیجه کنترل وزن و لاغری را تسهیل کند.

از بین بردن استرس و اضطراب: پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و افزایش روحیه و انگیزه را به دنبال داشته باشد که این موارد همگی به کاهش مصرف خوراکی‌های مضر و کاهش وزن کمک می‌کنند.

بیشتر بخوایند عرارض قرص‌های لاغری

مزایا پیاده روی در عصرها برای لاغری

پیاده‌روی در عصرها برای لاغری دارای مزایای زیادی است، این شامل موارد زیر می‌شود:

مصرف انرژی اضافی: پیاده‌روی در عصرها به شما امکان می‌دهد تا انرژی اضافی را سوزانده و چربی‌های اضافی را از بدن خود حذف کنید.

سوزاندن کالری: در عصرها، فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی می‌توانند باعث سوزاندن کالری‌های بیشتری شوند زیرا بدن در حال تلاش برای حرکت در شرایط دشوار است.

کاهش استرس: فعالیت ورزشی در عصرها می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و بهبود روحیه و انرژی شما را افزایش دهد در نتیجه متابولیسم بدن در حالت نرمال قرار می‌گیرد و روند کالری سوزی افزایش پیدا می‌کند.

افزایش تحمل: انجام پیاده‌روی در عصرها می‌تواند به تقویت قلب و عروق شما کمک کند و تحمل بدنتان را برای ورزش بیشتر ، افزایش دهد.

برنامه-لاغری-با-پیاده-روی

برنامه موثر برای لاغر با پیاده روی

سعی کنید یک برنامه روزانه برای پیاده روی خود تعیین کنید به طور مثال ساعت 7:30 الی 8:30 صبح یک پیاده‌روی آرام در پارک یا منطقه‌ای مناسب و هموار را  30 تا 45 دقیقه انجام دهید سپس در ساعت 5:00 الی 6:00 عصر بعد از انجام فعالیت متداول خود یک  پیاده‌روی تند را در یک سطح شیب دار برای 30 تا 45 دقیقه انجام دهید بعد از یک ماه نتیجه لاغری این برنامه را مشاهده خواهید کرد.

نتیجه گیری

پیاده‌روی یک فعالیت ورزشی ساده و موثر است که می‌تواند به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های اضافی کمک کند. با انجام پیاده‌روی به صورت منظم و همراه با رژیم غذایی سالم، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید و به لاغری مورد نظر دست یابید. برای داشتن نتایج موثرتر، می‌توانید فاصله و مدت زمان پیاده‌روی خود را افزایش دهید و با راهنمایی متخصصان و مشاوران ، برنامه‌های مناسبی برای لاغری با پیاده‌روی ترتیب دهید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شانزده =