تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
8 راهکار تا بتوانیم رشد مو را تقویت کنیم

8 راهکار تا بتوانیم رشد مو را تقویت کنیم

آیا از رژیم های سخت و طاقت فرسا خسته شده اید؟

میدانید که پس از رژیم های سخت ریزش مو شدید میگیرید؟

آیا به دنبال راهی برای درمان ریزش مو خود هستید؟ در این نوشتار شما با 8 راه حل برای درمان ریزش مو و 8 راهکار تا بتوانیم رشد مو را تقویت کنیم روبرو می شوید.

برای جلوگیری از عوارض رژیم های لاغری، توصیه ما به شما مراجعه به مشاوره تغدیه و لاغری در خصوص دریافت رژیم کاهش وزن سالم و اصولی می باشد.

تقویت رشد مو در رژیم کاهش وزن

رژیم کاهش وزن و ریزش مو

افرادی که بعد از رژیم کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست می دهند یا رژیم مناسبی برای کاهش وزن خود انتخاب نمی کنند و مرتب نوسان در وزن خود دارند، دچار یک عارضه جانبی می شوند که همان ریزش مو است و معمولا به این حالت تلوژن افلوویوم گفته می شود، بنابراین کاهش وزن مناسب باید به تدریج باشد و درست تر است که شما هفته ایی نیم کیلو تا یک کیلو کاهش وزن داشته باشید.

فراموش نکنید افرادی که بیشتر از این میزان ذکر شده کاهش وزن داشته باشند حدود 30 درصد از رشد تار موهایشان متوقف خواهد شد و به مرحله ی استراحت می رود، بطور مثال قبل ازشروع انواع رژیم های غذایی کاهش وزن ریزش موهایشان بطورمتوسط روزانه 100 تار مو بوده است که حالت طبیعی داشته و در حال حاضر حدود 300 تار مو از دست می دهند که پس از 3 تا 6 ماه درمان مناسب مجدد رشد مو باز می گردد.

درمان ریزش مو بعد از رژیم نامناسب

  1.  کف سر خود را ماساژ دهید روزانه این کار به افزایش ضخامت مو و قوی شدن فولیکول مو کمک می کند.
  2. یک رژیم متعادل بگیرید.
  3. استعمال روغن کرچک یا روغنهای مناسب برای تقویت مو
  4. مصرف مکمل های مناسب برای تقویت مو
  5. براشینگ با حرارت ملایم
  6. حداقل کمتر مو شامپو شود.
  7. از بالشهای سیلک یا ابریشم استفاده شود .
  8. موی سر خود را با آب سرد یا ولرم بشورید .
درمان ریزش مو بعد از رژیم نامناسب

علل ریزش مو

  1.  کمبود پروتئین در پوست، مو و ناخن تاثیر بسیاری دارد که باعث می شود تارهای مو شما شکننده می شود و ریزش مو اتفاق می افتد.
  2. یکی دیگر از عوامل ریزش مو کمبود آهن است که چه مقدار کمبود آهن باعث ریزش مو می شود؟ یا به علت از دست دادن خون در زمان قاعدگی در زنان یا بیماری سو جذب یا بیماری سلیاک یا استفاده از داروهای اشتباه مثل H2 بلوکر و رژیم های کاملا گیاهی و بسیار کم کالری زیرا تغذیه نامناسب اجازه به فولیکول های مو نمی دهد تا رشد نرمال خود را داشته باشند.
  3. کمبود ویتامین D و روی هست که بر برای پوست و مو تاثیر بسزایی دارد.
  4. از دیگر عوامل می توان به افزایش سن، اختلال در دستگاه گوارش مانند بی اشتهایی، بیماری مزمن کبد، کلیه سرطان ها می تواند باعث این مسئله بشود.
  5. عوامل ارثی مانند طاسی سر در مردان و در گاهی از موراد در زنان بسته به ارث و خانوادگی باشد و الگوی آن با آقایان متفاوت است؛ زنان معمولا در جلو و بالای کف سر شرایط ریزش مو را تجربه می کنند و قسمت بسیار وسیعی درگیر این مشکل می شود.
  6. طبق تحقیقات انجمن بین المللی سلامت تغییرات هورمونی باعث نازک شدن تار موی شما می شود و در عوض موی صورت شما بسیار ضخیم می شود که حتی این حالت در زنان در مونوپوز دیده می شود و تقریبا دو سوم خانم ها درگیر آن می شوند و این حالت را تجربه می کنند.
  7. وجود استرس ها بصورت فیزیکی، احساسی
  8. ورزش های خیلی سنگین یا تحت فشار بودن مریض بیمار هایپرتیروئیدی می شود، اگر این استرس ها خیلی زیاد و خسته کننده شود و منجر به کمبود مواد مغذی می شود همه در کنار هم باعث ریزش مو می شود.

جراحی های معده و ریزش مو

بسیاری از بیماران با انجام اعمال جراحی بطور موقت دچار از دست دادن تار موی خود می شوند، البته برای هر کسی این اتفاق نمی افتد و به دنبال این جراحی ما این فاز رو میبینیم که به نام تلوژن افلوویوم هست، به دنبال جراحی اسلیو و بای پس میزان ریزش مو خیلی بیشتر نسبت به جراحی های باندینگ است. به این دلیل که کاهش وزن در جراحی های بالا بسیار سریع تر است و میزان کمبود مواد مغذی سریع تر در بیمار جراحی شده ایجاد می شود؛ عوامل مختلفی باعث بروز این حالت می شود که شامل اخاتلالات در تعادل هورمونی بیمار، کمبود مواد مغذی، کاهش وزن سریع، کاهش بیوتین و بسیاری از ویتامین ها که مریض از دست داده است مانند املاح معدنی، روی، ویتامین A، ویتامین B، آهن و کمبود پروتئین در نهایت مجموع این بی ثباتی ها موجب ریزش مو می شود که می شود با مراجعه به پزشک متخصص و دریافت یک رژیم سالم و مولتی ویتامین های خوب می توانیم این حالت رو درمان کنیم.

جراحی های معده و ریزش مو

نکات مهم ریزش مو پس از جراحی های اسلیو و بای پس

  • مصرف پروتئین ( پنیر کم چرب، تخم مرغ، ماست یونانی، مرغ بدون پوست، گوشت قرمز، ماهی، لوبیاها و غلات )
  • مصرف مولتی ویتامین ( B12، زینک، بیوتن، ویتامین D، کلسیم، آهن، غذاهای حاوی گوشت قرمز، سبزیجات با برگ سبز تیره )
  • مصرف میوه و سبزیجات
  • دوری از استرس و اضطراب
  • انجام ورزش و فعالیت های روزانه
  • پرهیز از زمان طولانی قرار گرفتن در رژیم
  • توجه داشته باشید که همینطور بعد از انجام جراحی شما کاهش وزن بسیار شدیدی را تجربه خواهید کرد و اگر به مدت طولانی در رژیم غذایی قرار بگیرید مطمئنا تاثیرات بسیار بدی خواهد داشت و با کمبود بسیار شدید مواد مغذی و ویتامین ها روبرو خواهید شد که عامل اصلی ریزش مو هستند.

نتیجه گیری

برای جلوگیری از عوارض رژیم های طولانی مدت و جراحی های لاغری و کاهش وزن بهتر است قبل و بعد از جراحی یا استفاده از رژیم های انتخابی سخت به متخصص تغذیه و لاغری مراجعه کنید و سعی کنید از برزو عوارض های جانبی و سخت با دریافت رژیم غذایی موفق جلوگیری کنید تا ریزش مو در حد بسیار وسیع را تجربه نکنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 15 =