تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
شکم-صاف

هفت مرحله برای شکم صاف در 7 روز

خیلی از مواقع پیش امده است برای مراسم عروسی یا مهمانی که برایتان بسیار مهم است شرکت کنید و می خواهید لباس خاص بپوشید اما نگران بیرون آمدن شکم شل تان هستید. این مساله باعث می شود که شما نگران چربی های دور شکم خودتان باشید، در حالی که نمی توانید چربی را کاهش دهید. اما می توانید چربی شکم را از دست بدهید. با کاهش درصد کل چربی بدن، نیازی نیست این کار را انجام دهید. بلکه باید عادت های غذایی خود را کاملا تغییر دهید. تا در عرض 7 روز  شکم صاف داشته باشید. در این مقاله از سایت
دکتر سپیده مدعی نما، مشاوره لاغری و رژیم درمانی، 7 نکته را بیان می کنیم تا شکم خود را صاف کنید به شکلی برسید که همیشه آرزو داشته باشید:

آموزش تمرینات خاص

اگر می خواهید همزمان عضله سازی کنید و چربی بسوزانید باید 3 روز در هفته تمرینات را انجام دهید. چگونه می توانید به این هدف برسید؟

با تمرینات کامل بدن، فشار، کشش، فعلا با چند دقیقه طناب زدن، 500 تا 600 کالری در هر تمرین بسوزانید. به دنبال تمرین در ورزش شکم باشید. اگر می خواهید چربی شکم را به سرعت از دست دهید، تمرین عضلات شکم را در لیست نکات مربوط به کاهش چربی شکم تان قرار دهید. بنابراین این تمرینات حدود سه بار در هفته است. خوابیدن و بلند کردن پا برای 3 نوبت، 20 بار تکراری باید انجام شود. همچنین با نگه داشتن بدن در حالت فشار به آرنج به مدت 30 تا 60 ثانیه این تمرینات را برای 4 نوبت انجام دهید.

بیشتر بخوانید: رویای لاغری موضعی شكم و پهلو را به واقعیت تبدیل کنید

غذای خود را بررسی کنید

نوع غذایی که در این دوره خواهید خورد برای ایجاد هر تغییری حیاتی است. غذاهای طبیعی مانند میوه، سبزیجات، نان و پاستاهای سبوسدار، مرغ، گوشت، ماهی و لبنیات کم چرب باید جای غذاهای فرآوری شده را که پر از شکر است، برای شما بگیرد.

عکس کوچک شدن شکم و پهلو

از نمک پرهیز کنید


برای به حداقل رساندن احتباس آب باید مصرف سدیم خود را کاهش دهید. این بدان معنی است که شما باید از نمک خودداری کنید و به جای این می توانید غذای خود را با گیاهان و ادویه های دیگر مزه دار کنید.


آب بنوشید

اب کافی برای دفع سموم به شما خیلی کمک می کند. مزایای کافی برای داشتن پوست براق و شکم صاف به شما می دهد. نوشیدن آب به معنای این نیست که فقط آب بنوشید بلکه مایعات و نوشیدنی های سالم مانند چای سبز همراه با آنتی اکسیدان ها و آب میوه ها و سبزیجات تازه هم، بسیار مطلوب است.

بیشتر بخوانید: راهکارهای موثر در لاغری بعد از زایمان

از الکل دوری کنید

الکل باعث می شود معده شما احساس نفخ کند، برای بدست آوردن یک شکم مناسب و پوشیدن لباس دلخواهتان، حداقل در این یک هفته از مصرف الکل خودداری کنید.


خداحافظ استرس

استرس و اضطراب می تواند باعث تولید بیش از حد هورمون خاصی بنام کورتیزول شود که باعث می شود چربی در شکم انباشته شود. بنابراین سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید.


تمرینات معمول برای کاهش چربی شکم

در ادامه تمرینات رایج برای داشتن شکم صاف آورده شده است: یکی به این صورت است که با چهار دست و پا زدن شروع می کنید.  باسن شما باید با زانوها و دستاهایتان زیر شانه شما هماهنگ باشد. زانوها را کمی بالاتر از سطح زمین بلند کنید. مطمئن شوید کمرتان صاف است. پاها به اندازه مفصل ران و بازوها به اندازه عرض شانه ها فاصله دارند. دست راست و پای چپتان را به جلو حرکت دهید. اکنون همین کار را با پا و دست دیگر انجام دهید. حرکت را درحالی که اجزای متناوب دارید، تکرار کنید.


کرانچ دوچرخه: به پشت بخوابید پاها را بکشید. دست ها را در کنار خود قرار دهید. دست خود را پشت سرتان قرار دهید. آنها را قفل نکنید و سعی کنید شانه ها و قسمت فوقانی پشت خودتان را از زمین بلند کنید. همزمان زانوی چپ خود را خم کنید و به سمت سینه ها بیاورید و آرنج شما باید در وسط قرار بگیرد. مکث کنید و سپس پا و دست خودتان را به نقطه شروع برسانید. همین تمرین را با آرنج و زانوی دیگر هم انجام دهید.


تمرین دیگر دراز و نشست است یا  سیت آپ (sit-up): زانوها را خم کنید. پاها را محکم روی زمین قرار دهید. بدون کشیدن گردن هر دو دست خودتان را پشت سر قرار دهید. اکنون بالاتنه را از زمین به سمت بالا به سمت زانوها بردارید. نفس کشیدن را فراموش نکنید. 2 تا 3 ثانیه نگه دارید سپس به آرامی پایین بیایید تا به نقطه شروع تان برگردید و وقتی پایین می آیید نفس بکشید.


از تمرینات دیگر ضربات بال بال زدن است. به پشت بخوابید پاها را کنار هم قرار دهید، دست ها زیر باسن قرار دهید. پای راست خودتان را کمی از ارتفاع مفصل ران از زمین بلند کنید. در همان زمان پای چپ را بلند کنید تا چند سانتی متر از زمین معلق شود.پشت شما باید روی زمین باشد. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، سپس موقعیت پاها را عوض کنید و حرکات ضربه ای تکان دهنده را ایجاد کنید. برای این که این تمرین چالش برانگیزتر شود سر و گردن خود را از زمین بلند کنید.


تمرین دیگر وی آپس است. به پشت دراز بکشید و بازوها را پشت سر خود دراز کنید. پاهایتان را باید کنار هم قرار دهید. پاهایتان را صاف نگه دارید. آنها را بالا ببرید و همزمان بالاتنه را از زمین بلند کنید. هسته بدن خود را محکم نگه دارید و به انگشتان پا برسید. خودتان را پایین بیاورید و به حالت اولیه برگردید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =