تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
رژیم غذایی موفق با دکتر سپیده مدعی نما

موثرترین و بهترین رژیم غذایی موفق

یکی از مهم ترین اقداماتی که این روزها افراد برای افزایش تناسب اندام و نیز در جهت بهبودی وضعیت جسمانی و افزایش سلامتی خود انجام می دهند داشتن رژیم های غذایی مناسب و استاندارد است. در واقع این رژیم ها از سوی بهترین متخصصین تغذیه ارائه می شود و آنان با تکیه بر دانش و تجربه ای که دارند می توانند تا حد زیادی روند کاهش وزن را در افراد به بهترین شکل مدیریت کنند، در ادامه با توضیحات دکتر سپیده مدعی نما همراه باشید و اصول یک رژیم غذایی موفق را بدانید.

اما در طی چند ساله اخیر مهم ترین دغدغه ای که زنان و دختران جوان دارند این است که رژیم غذایی موفقی را در پیش گیرند تا احتمال پاسخ گویی درمانی افزایش پیدا کند. واقعیتی که وجود دارد این است که انواع برنامه ای رژیمی وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژگی ها ، مزایا و محدودیت هایی دارند که نمی توان یک برنامه رژیمی را برترین برنامه رژیم دانست اما در حالت کلی رژیم غذایی موفق باید دارای استاندارد ها و ویژگی هایی باشد که شرایط حداقلی مناسب را برای کاهش وزن افراد ایجاد کند.

رژیم غذایی موفق

رژیم غذایی موفق چیست؟

طبیعی است که یکی از مهم ترین خواسته هایی که افراد دارند این است که در طی یک رژیم برای کاهش وزن بتوانند که در کوتاه ترین زمان مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهند، اما علم و تجربه نشان داده است که افرادی که وزن خود را به تدریج و پایدار توانستند کاهش دهند بسیار موثرتر بوده است؛ به طور کلی حالت طبیعی کاهش وزن در هفته نیم تا یک کیلو کاهش وزن است.
باید توجه داشته باشید که هدف از رژیم صرفا کاهش وزن نیست بلکه هدف این است که سبک زندگی فرد تغییر کند و با تغییر در جنبه های مختلف از جمله فعالیت های روزانه، ورزش و نیز میزان استفاده از مواد غذایی بتواند به وزن ایده ئال خودش برسد.
در واقع هدف ما تغذیه سالم و فعالیت ورزشی مناسب است که کمک کنیم بعد از کاهش وزن این اندام ایده آل تا مدت زمان طولانی برای افراد تداوم داشته باشد، به بیانی دیگر تثبیت وزن بعد از کاهش وزن از مهم ترین اهدافی است که متخصصین در هر رژیم غذایی لحاظ می کنند و تمامی اقدامات لازم و ضروری که این اتفاق را ممکن می سازد را به مراجعین خود گوشزد می کنند.

بنابراین نتیجه می گیریم که رژیم غذایی موفق رژیمی است که می تواند به تثبیت وزن افراد بعد از کاهش وزن کمک کند.

رژیم غذایی موفق چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی هایی که می توان برای رژیم غذایی موفق نام برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  رژیم غذایی موفق رژیمی است که اثرات خود را در اکثریت افراد اشکار کند؛ در واقع مساله این است که هر برنامه رژیمی در گروهی از افراد بیش از دیگران تاثیر خواهد گذاشت و در گروهی دیگر کمتر پاسخ گو خواهد بود، به هر روی ویژگی های فردی بی اثر نخواهد بود؛ از این رو رژیم غذایی موفق رژیمی است که در اکثریت افراد بتوان اثرات آن را مشاهده کرد و به نتیجه بخشی ان امیدوار بود.
  2.  دومین ویژگی یک رژیم غذایی موفق این است که محدودیت های غذایی و نیز پرهیز های غذایی نداشته باشد؛ این مساله این امکان را فراهم می کند که افراد بتوانند از تمامی ماده های غذایی و خوراکی استفاده کنند، استفاده از انواع مواد غذایی می تواند از ضعف بدنی جلوگیری کند و نیز به بهبود وضعیت پوستی افراد کمک کند.در واقع زمانی که شما از همه ی مواد غذایی لازم برای بدن استفاده می کنید پوست و بدن شما تمامی مواد لازم را دریافت می کند و از بروز مشکلات در این نواحی جلوگیری می شود.
  3. رژیم غذایی موفق مهم ترین ویژگی ای که دارد این است که در روند رژیم و نیز در نهایت موجب بروز مشکلات برای افراد نمی گردد، در واقع رژیم غذایی بدون عارضه و نتایج منفی خواهد بود. به بیانی دیگر کاهش وزن یکی از اهدافی است که دنبال می کنیم، بنابراین باید سلامتی مراجعین را در نظر گرفت و ان را قربانی کاهش وزن نکرد.
  4.  رژیم غذایی موفق رژیمی است که همگان بتوانند از ان استفاده کنند و به لحاظ اقتصادی برای برخی مشکل افرین نباشد.
  5.  آخرین ویژگی ای که لازم به ذکر است این می باشد که اثرات آن در بلند مدت ماندگار باشد. در واقع اگر قرار باشد که بعد از رها کردن رژیم غذایی در کوتاه ترین زمان به وزن قبلی بازگردیم رژیم غذایی چندان موفقیتی در پی نخواهد داشت. از این رو رژیم غذایی موفق اثرات خود را تا بلند مدت حفظ می کند.
رژیم غذایی موفق چه ویژگی هایی دارد؟

آیا می توانم از رژیم های غذایی دیگران استفاده کنم؟

گاها مشاهده می شود که یک نفر به پزشک متخصص رجوع می کند سپس برنامه ی غذایی خاصی را دریافت می کند، در مواردی که آن رژیم غذایی مخصوص پاسخ گو است و نتایج خوبی را رقم می زند آن را به دیگران نیز توصیه می کند و می خواهد که دیگران نیز از همان استفاده کنند. ولی در واقع نباید این اتفاق رخ دهد، زیرا که پزشکان متخصص بعد از انجام بررسی ها و معاینات خاص به ارائه برنامه های رژیمی خاصی می پردازند که با توجه به شرایط فردی اشخاص برنامه ریزی شده است. لزوما این گونه نیست که یک برنامه رژیمی برای کسی پاسخ داده است برای همگان قابل انجام است، از این رو بهتر است که در این زمینه دقت های لازم را داشته باشید و به متخصصین امر مراجعه کنید.

پرطرفدارترین رژیم لاغری

رژیم مدیترانه ای بهترین و پر طرفدارترین رژیم غذایی برای سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

این رژیم سرشار از چربی های مفید ، ماهی ، غلات کامل و محدود از غذاهای فراوری شده و گوشت قرمز معیارهای انتخاب بهترین رژیم غذایی و پر طرفدارترین رژیم غذایی این هست که : از نظر تامین مواد مغذی برای بدن کفایت کند، انجام رژیم غذایی و و‌‌پیروی از ان آسان باشد و در بلند مدت و کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شود، کمترین عوارض جانبی را داشته باشد و در نهایت پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی و ..شود . این رژیم موفق برای سومین سال هست که در جایگاه اول به نسبت رژیم کتوژنیک و گیاهخواری و .. قرار گرفته چون به عنوان آسان ترین رژیم غذایی افراد به رژیم خود ادامه میدهند .

پرطرفدارترین رژیم لاغری سال 2020

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین نکته ای که خواهیم داشت این خواهد بود که بسیاری از متخصصینی که این روز ها به ارائه خدمات پزشکی و نیز به تجویز برنامه های رژیمی می پردازند تجربه و مهارت بالایی دارند. از این رو تا حد زیادی می توان به اثر بخشی برنامه های رژیمی تجویز شده از سوی اینان امیدوار بود.
مهم ترین اقدامی که شما باید انجام دهید این است که بهترین متخصص تغذیه این حوزه را شناسایی کنید و بعد از دریافت تجویزهای لازم از سوی متخصصین برنامه را با دقت و وسواس پیش ببرید تا بهترین نتیجه حاصل شود..

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =