تهران ، خیابان پاسداران ، بوستان دهم ، پلاک 121 ، واحد 8 ، طبقه سوم

Search
Close this search box.
درمان-شلی-پوست-بعد-از-زایمان

درمان شلی پوست شکم بعد از زایمان

درمان شلی پوست شکم بعد از زایمان یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از زنان بعد از دوران بارداری با آن مواجه هستند. پس از زایمان، پوست شکم که در طی فرآیند بارداری کشیده و در اثر افزایش وزن دچار کشیدگی شدید شده است و به صورت شل و افتاده باقی می‌ماند. این موضوع می‌تواند بر روی روحیه و اعتماد به نفس زنان اثر منفی بگذارد.در این مقاله، به بررسی روش‌ها و درمان‌های مختلف برای بهبود شلی پوست شکم بعد از زایمان می‌پردازیم.

انواع روش های درمان شلی پوست شکم بعد از زایمان

درمان شلی پوست شکم ممکن است شامل رژیم غذایی و ورزش منظم و استفاده از محصولات ضد ترک خطوط شکم باشد.

با توجه به اهمیت و رواج این مشکل در بین زنان بعد از زایمان، درک و آگاهی از راه‌های درمانی مناسب می‌تواند به زنان کمک کند تا به راحتی با این مشکل مواجه شده و به بهبودی پوست شکم خود دست یابند. به همین دلیل، بررسی و آشنایی با موضوع درمان شلی پوست شکم بعد از زایمان بسیار حیاتی است. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد:

پیشگیری از ترک‌های پوستی

تلاش برای جلوگیری از ترک‌های پوستی در دوران بارداری می‌تواند تأثیر زیادی بر جوان‌سازی پوست شما پس از زایمان داشته باشد.

کاهش وزن تدریجی

پیشگیری از کاهش وزن خیلی سریع پس از زایمان برای درمان شلی پوست بسیار مهم است. خوب غذا خوردن و ورزش منظم می تواند روشی سالم و پایدار باشد. اگر خیلی سریع وزن خود را کاهش دهید، ممکن است به جای چربی عضلات را از دست دهید. عضلات نقش مهمی در سفت نگه داشتن پوست بدن دارند. فرم گرفتن به تدریج به پوست شما فرصت می دهد تا حالت ارتجاعی خود را بازیابد. اگر این فرآیند خیلی سریع اتفاق بیفتد، ممکن است پوست شل تری داشته باشید.

انجام تمرینات تقویتی

انجام تمریناتی که برای تقویت عضلات شکم و سفت کردن پوست مفید است، می‌تواند بهبود شکل و ساختار پوست را تسریع کند.

نوشیدن آب فراوان

وقتی نوبت به سفتی و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست می‌رسد، آب مهم ترین گزینه است. آبرسانی به پوست کمک می‌کند انعطاف پذیرتر شود. این به بدن شما کمک می‌کند تا به طور موثرتری کالری بسوزانید. هیدراته ماندن بدن به کاهش شلی پوست کمک می‌کند. بنابراین حتماً هر روز حداقل دو لیتر آب بنوشید. همچنین می توانید با استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده ها، پوست خود را مستقیماً آبرسانی کنید. آنها می توانند به مرطوب نگه داشتن لایه های بیرونی پوست کمک کنند. مراقب آنهایی باشید که حاوی کلاژن و همچنین ویتامین E، A، C و K هستند.

رژیم سالم و مغذی

مصرف مقدار زیاد میوه، سبزیجات، چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی می‌تواند یک رژیم غذایی سالم باشد. پروتئین بعد از بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا به بدن شما کمک می‌کند تا پس از ورزش ریکاوری کند و به عضلات شما کمک می‌کند تا قوی‌تر و مشخص‌تر شوند. در نتیجه پوست شما سفت‌تر به نظر می‌رسد.

برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت پوست مهم هستند. ویتامین C و E با کاهش تاثیر رادیکال‌های آزاد بر کلاژن و الاستین، به ساختار پوست کمک می‌کنند.

ورزش هوشمندانه

برای سفت کردن شکم پس از زایمان، تمرکز بر تمرینات تقویت کننده عضلات مرکزی بدن بسیار اهمیت دارد. علاوه بر تقویت قلب خود، یک برنامه تقویت کل بدن را نیز به برنامه روزانه خود اضافه کنید. بسیاری از مادران برای سفت شدن پوست خود بعد از زایمان نیاز به وزنه زدن دارند. تمرینات قدرتی در واقع به بهبود عضلات شما کمک می‌کند و به شما عضله بدون چربی بیشتری می‌دهد. وجود عضله در زیر پوست شل می تواند به شما کمک کند تا ناحیه شکم خود را تقویت و سفت کنید و هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید. وزنه برداری درصد عضله بدون چربی بدن را افزایش می دهد و با بهبود ترکیب بدن، چربی را نه تنها در امتداد کمر و زیر پوست شل، بلکه در سراسر بدن کاهش می دهد.

ورزش هایی از قبیل : وزنه برداری، اسکات، حرکات شکم و پلانکینگ می تواند بسیار موثر باشد.

مناطقی را که می‌خواهید شلی پوست را از بین ببرید، شناسایی کنید و بهترین ورزش‌ها را برای تقویت آن ناحیه بررسی کنید. با این حال، مراقب باشید بیش از حد تمرین نکنید، زیرا این می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد.

انجام ماساژ درمانی

 انجام ماساژ ملایم با استفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده می‌تواند به تقویت پوست و افزایش تداوم جریان خون کمک کند.

استفاده از روش‌های پزشکی

 در موارد شدیدتر، از روش‌های پزشکی مانند لیزر، رادیوفرکانسی،  دستگاه لاغری اوندا یا روش‌های جراحی می‌توان استفاده کرد تا بهبودی در شلی پوست شکم حاصل شود.

تنظیم هورمون ها

هورمون‌ها نقش مهمی در کاهش چربی و سفت شدن و تقویت بدن دارند. آنچه موجب شلی پوست شکم می شود در واقع چربی اضافی بدن و ذخیره شده در ناحیه شکم است. هورمون کورتیزول در شلی پوست بعد از بارداری، نقش مهمی ایفا می‌کند. کورتیزول یک هورمون تجزیه کننده عضلات بدون چربی است.

اگر سوال یا نگرانی در مورد دوره پس از زایمان دارید با یک مشاوره تغذیه قرار ملاقات رزرو کنید، لطفا با این شماره ۰۹۳۶۱۰۳۵۸۹۸ تماس بگیرید.

نتیجه گیری

هر فرد ممکن است با شرایط و نیازهای خاص خود اقدام به درمان شلی پوست شکم بعد از زایمان کند، اما مشاوره با بهترین مشاوره تغذیه در پاسداران درباره رژیم غذایی مناسب و روش‌های درمانی دیگر بسیار مفید است. همچنین، صبر و پیوستگی به برنامه درمانی و تغذیه‌ای مهم است، زیرا نتایج بهبود پوست ممکن است زمان بر بوده و نیاز به استمرار داشته باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =